دوشنبه,28 مرداد 1398
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

تماس بگیرید: 88146121- 021 | 09303558070

string(49) "باخواص پنیربیشتر آشنا شوید"

باخواص پنیربیشتر آشنا شوید

محصولات لبنی یکی از بهترین منابع کلسیم و دیگر مواد مغذی هستند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ارزش‌های غذایی و مزایای پنیر اشاره می‌شود.

سلامت استخوان‌ها

کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین‌های A، D و K مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان‌ها در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کنند و از بروز پوکی‌استخوان پیشگیری می‌کنند.برخی نظریه‌ها حاکی از این است که مصرف محصولات لبنی منجر به بالا رفتن سطح اسید بدن می‌شود و این مساله می‌تواند به استخوان‌ها آسیب برساند. به هرحال شواهد علمی از این نظریه حمایت نمی‌کنند.

سلامت دندان‌ها

پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد. کلسیم نقش مهمی در شکل‌گیری دندان‌ها بازی می‌کند و منبع خوبی از کلسیم است. یکی از بررسی‌ها نشان داده‌ که خوردن پنیر می‌تواند سطح pH در پلاک دندان را افزایش دهد و از دندان‌ها در مقابل پوسیدگی محافظت کند. به‌نظر می‌رسد شیر و ماست بدون قند دارای این تاثیر نیستند.

عروق خونی سالم

برخی پنیرها حاوی سطح بالای کلسترول و سدیم هستند و ممکن است منجر به بروز مشکلات قلبی و عروقی شوند. با این حال بررسی‌هایی که در سال 2014 انجام شد نشان دادند که محصولات لبنی می‌توانند منبع خوبی از آنتی‌اکسیدانی به‌نام گلوتاتیون باشند. این آنتی‌اکسیدان برای سلامت مغز و پیشگیری از مشکلات ناشی از افزایش سن ضروری است.

بهبود میکروبیولوژی روده

پنیر به‌عنوان یک غذای تخمیر شده می‌تواند به افزایش باکتری‌های سالم روده کمک کند. این مساله روی سطح کلسترول خون نیز تاثیر می‌گذارد.

وزن سالم

بررسی‌ها نشان داده‌اند شخصی که دارای شاخص توده بدنی یا BMI بالاست بیش از دیگران در معرض کاهش سطح کلسیم است. از آنجایی که پنیر منبع خوبی از کلسیم است، بنابراین برای کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، پنیر مفید خواهد بود. اما به هرحال مصرف زیاد پنیر می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و منجر به افزایش وزن شود. بهترین حالت برای تاثیر پنیر روی وزن این است که به میزان مناسب از پنیر استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 در برخی از انواع پنیر موجود هستند، به‌ویژه پنیرهایی که با شیر گاوهایی تولید می‌شود که علف طبیعی و تازه می‌خورند. تصور می‌شود اسیدهای چرب امگا 3 برای سیستم قلب و عروق و مغز موثر است.

سلامت سلول‌ها

سلول‌ها برای ساخت و ساز و ترمیم نیاز به پروتئین دارند. 28 گرم پنیر چدار حاوی 7 گرم پروتئین است. میزان پروتئین توصیه شده برای هر فرد به سن، اندازه بدن و میزان فعالیت وی بستگی دارد.

 
این مورد را ارزیابی کنید

نظر دادن