دوشنبه,28 مرداد 1398
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

تماس بگیرید: 88146121- 021 | 09303558070

string(82) "بامواد موثر در مبارزه با سرطان بیشترآشناشوید"

بامواد موثر در مبارزه با سرطان بیشترآشناشوید

انواع مواد مغذی برای مبارزه با سرطان در دسترس هستند اما مشکل این است که رژیم‌های غذایی ما اغلب فاقد این مواد مغذی است.مواد مغذی جلوگیری کننده از انواع سرطان‌ها معرفی شده‌اند:

سلنیوم

در مناطقی از جهان که سطح سلنیوم خاک بالا است، مرگ و میر کمتری ناشی از سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، تخمدان، گردن رحم، مثانه، لوزالمعده و سرطان مری گزارش شده است. از آنجا که بدن نیاز کمی به این ماده معدنی دارد، انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که با یک رژیم غذایی سالم و همراه با مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات می‌توان این میزان سلنیوم را به‌دست آورد. آجیل غذاهای دریایی، غلات سبوس‌دار، گوشت و مرغ، نیز حاوی سلنیوم هستند.

ویتامین D

مطالعات نشان داده‌اند کسانی که سطوح بالای ویتامین D را دریافت می‌کنند، در معرض خطر کمتری از ابتلا به سرطان سینه، تخمدان، کلیه، روده، پانکراس، پروستات و سرطان‌های دیگر هستند. بیش از 90 درصد از ویتامین D از راه نور خورشید سنتز می‌شود اما بیشتر مردم به‌خاطر ترس از ابتلا به سرطان پوست کمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند در حالی که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب استاندارد و رعایت موارد جلوگیری از آفتاب سوختگی، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌ها

برخی ترکیبات موجود در چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، باعث قطع رشد سلول‌های سرطانی در محیط آزمایشگاهی شده‌اند. افرادی که چای سبز می‌نوشند و از سیگار اجتناب می‌کنند، کمتر در معرض خطر سرطان مری هستند. البته چای سبز خواص دیگری نیز دارد و از بروز خطر حمله قلبی و ابتلا به اضطراب می‌کاهد.

ویتامین‌های گروه B

بعضی تحقیقات نشان داده است که ویتامین‌های گروه B از جمله اسید فولیک یا همان ویتامین B9 ، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد. افرادی که اسید فولیک بیشتری دریافت می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان کبد کمتر است. فولات، برای سلول‌ها و بافت‌های تکثیر یافته بسیار مفید است. برای مبتلایان به سرطان، مصرف مکمل فولات بسیار خوب است.

بتاکاروتن

ویتامین A شامل بتاکاروتن می‌تواند تومورها را کوچک کرده و سرعت رشد آنها را کاهش دهد. با این وجود مصرف بیش از حد ویتامین A یا همان بتاکاروتن می‌تواند سمیت ایجاد کند. بیش از 5 هزار واحد بتاکاروتن در روز را نباید دریافت کرد.

روغن ماهی

برخی تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که دو بار در هفته ماهی مصرف می‌کنند کمتر دچار ابتلا به سرطان آندومتر می‌شوند. با این حال روغن ماهی فواید دیگری هم دارد از جمله اینکه منجر به جلوگیری از بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی می‌شود ضمن اینکه با کاهش خطر ابتلا به افسردگی نیز ارتباط دارد.

جهت دریافت مطالب متنوع حوزه سلامت و بهداشت فردی ،درکانال تلگرام واینستاگرام همراه ما باشید.
این مورد را ارزیابی کنید

نظر دادن