چهارشنبه,01 آبان 1398
ورود

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

تماس بگیرید: 88146121- 021 | 09303558070

string(63) "وحالاگام‌هایی برای کاهش خطر دیابت"

وحالاگام‌هایی برای کاهش خطر دیابت

بدن انسان ارگانیزمی زیبا، به‌هم پیوسته و پیچیده است.هورمون‌ها می‌توانند بر پوست اثرگذار باشند، قلب می‌تواند مغز شما را تحت‌تاثیر قرار داده، هورمون‌ها بر مغز اثرگذار بوده و نمونه‌های بسیار دیگری که می‌توان مد نظر قرار داد. به‌واسطه به هم پیوستگی بدن انسان، شما می‌توانید تغییراتی سالم را برای بهبود سلامت یک قسمت ایجاد کرده و این شرایط به بخش‌های دیگر نیز کمک کند.انجمن قلب آمریکا هفت عادت سبک زندگی ساده را برای سلامت مطلوب قلب ارائه کرده است که فواید آن می‌تواند فراتر از بهبود شرایط این اندام باشد. در حقیقت، مطالعه‌ای جدید نشان داده است که دنبال کردن چهار مورد از این عادات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را تا 80 درصد کاهش دهد.مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران انجام شد، نشان داده است که خطر ابتلا به بیماری دیابت در افراد بزرگسال سالم که چهار یا تعداد بیشتری از موارد دستورالعمل ساده سلامت قلب را دنبال می‌کنند، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این مطالعه با حضور 7,758 شرکت کننده انجام شد که برای بررسی شرایط دیابت و پیروی از دستورالعمل‌های زیر نظر قرار داشتند. مشخص شد، افرادی که چهار مورد یا بیشتر از این دستورالعمل را رعایت می‌کردند، با کاهش 80 درصدی خطر ابتلا به دیابت طی 10 سال بعد مواجه هستند.متاسفانه افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت موفقیتی مشابه را با دنبال‌کردن این دستورالعمل کسب نکردند که بار دیگر نشان می‌دهد درمان بیماری دشوارتر از پیشگیری از آن است.اما این اقدامات ساده چه چیزهایی هستند؟ آنها هفت رفتار سبک زندگی به واقع ساده هستند که می‌توانند سلامت قلب و خطر دیابت را بهبود ببخشند:مدیریت فشار خون، کنترل کلسترول،‌ کاهش قند خون،‌ فعالیت جسمانی، بهتر غذا خوردن، کاهش وزن و ترک سیگار.خبر خوب این است که پیروی از موارد چهار تا این گام‌ها، و یا موارد یک تا سه باید به بهبود سریع شرایط منجر شود. زمانی که از نظر جسمانی فعال هستید، سالم غذا می‌خورید، وزن اضافه را کاهش می‌دهید و سیگار نمی‌کشید، بسیاری از بخش‌های سلامت شما در وضعیت مناسب و درست قرار خواهند گرفت.اما توصیه‌هایی مانند فعال بودن یا بهتر غذا خوردن ممکن است مبهم باشند.

از این‌رو، زمانی که موضوع رژیم غذایی و ورزش مطرح می‌شود، می‌توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.چه برای پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت یا هر بیماری دیگری باید سالم غذا بخورید، از این‌رو، رژیم غذایی شما باید سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، فیبر، و پروتئین‌های سالم باشد. در همین راستا، رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مد نظر قرار دهید زیرا فواید آن برای تقویت سلامت و اثر مثبت آن بر دیابت و بیماری قلبی ثابت شده‌اند.در مورد ورزش، انجام 150 دقیقه ورزش در هفته را هدفگذاری کنید که اندکی بیشتر از 20 دقیقه در روز با احتساب روزهای آخر هفته یا 30 دقیقه در روز بدون احتساب آن است. اختصاص این زمان کوتاه به‌طور قابل توجهی در پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی موثر عمل می‌کند. برای انجام ورزش نیازی نیست تا هزینه‌های زیاد برای حضور در باشگاه متحمل شوید و فعالیت‌هایی ساده مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز می‌توانند کافی باشند.

جهت دریافت مطالب متنوع حوزه سلامت و بهداشت فردی ،درکانال تلگرام واینستاگرام همراه ما باشید.
 
 
این مورد را ارزیابی کنید

نظر دادن